Kantoormeubelen heb je op elke werkplek nodig, zelfs op je thuiswerkplek. Maar wat bedoelen we wanneer we het over “kantoormeubelen” hebben? Welke producten maken je werk een stuk makkelijker? En welke zijn nu écht essentieel? We delen het met je in dit artikel.
Wat zijn kantoormeubelen?
Waarschijnlijk weet je het antwoord al op deze vraag, maar we beantwoorden ‘m toch even. Kantoormeubelen zijn meubels voor kantoor. Hieronder vallen bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, directiemeubelen, kantinemeubilair, akoestische cabines, kasten en ladeblokken.
En dan laten we de accessoires nog buiten beschouwing. Maar goed, dan spreken we nog steeds in de breedte over kantoormeubilair. Dus wat heb je nu echt nodig in jouw kantooromgeving?
De belangrijkste kantoormeubelen voor kantoor
Heb jij een bedrijf waarin kantoorwerk centraal staat? Investeer dan in goed kantoormeubilair, want je zit er vaak meer op dan dat je in je eigen bed ligt. Maar welke kantoormeubels moet je op z’n minst in je kantoor hebben? Nou, volgens ons zijn dit de 4 essentiële meubels voor kantoor:
1: Zit-stabureau
Vaste bureaus zijn in onze optiek uit de tijd. Om te beginnen is een zit-stabureau fijn omdat je zitten en staan afwisselt. Het is zelfs veel gezonder. Daarbij verwacht de nieuwe generatie werkenden het gewoon. Een vast bureau is een beetje hetzelfde als een dik beeldscherm.
2: Bureaustoel met NEN-normering
Maak je intensief gebruik van je bureaustoel? Kies er dan zeker een met een NEN-normering. Dit garandeert namelijk 5 tot 10 jaar garantie en genoeg instelmogelijkheden. Zodat je de stoel kunt aanpassen aan jouw lichaam.
3: Kasten en ladeblokken met slot
Werk je veel met persoonsgegevens? En heb je die mogelijk nog op papier staan? Of laten mensen hun laptop achter op kantoor? Dan is een kast of ladeblok met slot een must. De AVG schrijft namelijk voor dat je dit soort gegevens achter slot en grendel moeten wanneer jij wegloopt van je werkplek.
4: Akoestische/zachte materialen
Als er iets je focus verpest in een kantoortuin, is het wel rumoer vanwege een slechte akoestiek. Betrek je een nieuw kantoor? Zorg dan dat je meubels of accessoires aanschaft van akoestisch of zacht materiaal. Zo absorbeer je geluidsgolven en verminder je geroezemoes.
Natuurlijk kun je nog veel meer meubilair toevoegen aan je kantoor om het gezellig te maken, maar dit is wel de essentiële basis. Daarna kun je altijd nog iets extra’s toevoegen.
Essentiële kantoormeubelen voor de vergaderruimte
Goed, veel bedrijven hebben verschillende ruimtes in hun gebouw. Met natuurlijk niet te vergeten, een vergaderruimte. In principe heeft dit weinig meubilair nodig, maar er is wel de essentiële basis:
- Ruime vergadertafel – zodat je niet met de knieën tegen elkaar stoot
- Comfortabele stoelen – maar niet zo degelijk als je bureaustoel
- Stroompunten – met stopcontacten in je tafel, hoef je nooit op te staan vanwege een lege laptop
Ideaal meubilair voor je kantine
Voor veel werknemers is het misschien wel het belangrijkst, dat je kantine gezellig en comfortabel is. Dus wat heb je daarvoor nodig?
- Kantinestoelen met rugleuning
- Kantinetafels waarbij je gemakkelijk met elkaar praat – dus niet te groot
- Afwisseling tussen lage tafels en bartafels
- Genoeg prullenbakken
- Een magnetron en tosti-ijzer – geen kantoormeubilair, maar je scoort er wel punten mee
Kantoorhacks die je leven makkelijker maken
Goed, we hebben nu de basics voor je uiteengezet. Maar wat zijn nu de meubels of accessoires waarmee je je werk een stuk makkelijker maakt?
- Een goede monitorarm – ergonomisch zitten was nog nooit zo simpel
- Plantenbakken – voegen gezelligheid toe én breken geluidsgolven
- Akoestische cabines – voor nog meer focus op de werkvloer
- Power-units met USB-A en –C ingangen – voor makkelijk en snel opladen
- Persoonlijke lades – klein laadje wat je aan je bureaublad schroeft
Gebruikte kantoormeubelen
Om je kantoor gezellig te maken, hoef je niet altijd een groot budget te hebben. Wij bieden namelijk gebruikte kantoormeubelen aan, tegen een veel lagere prijs dan de oorspronkelijke nieuwprijs. Ons tweedehands assortiment bestaat uit allerlei producten; van zit-stabureau onderstellen tot en met akoestische cabines. Scroll gerust even door ons aanbod.
Ontdek onze gebruikte kantoormeubelen!Neem contact op
Heb je advies nodig voor jouw kantoorinrichting? Neem gerust contact met ons op of kom gezellig langs in onze showroom. Dan kunnen we je alle mogelijkheden laten zien. Laat het van tevoren even weten als je komt, dan zorgen wij dat de koffie klaarstaat.
Neem contact op!