Kantoormeubilair leasen: zo werkt ‘t!

Wil je nieuwe kantoormeubelen kopen, maar liever niet in één keer een bedrag afschrijven? Ga dan voor kantoormeubilair leasen om gespreid te betalen. In dit artikel vertellen we je hoe het werkt! 

Waarom zou je kantoormeubilair leasen? 

Voor grote bedrijven, stichtingen en ngo’s is het geregeld interessanter om gespreid te betalen in maandelijkse kosten. Dit in verband met je budgettering en je balans.  

Wat kun je allemaal leasen? 

In principe kun je bij ons alles afnemen via lease als je een bedrijf hebt. Of het nu gaat om een vergadertafel leasen, een bureau of geluidsdichte cabine leasen: het verloopt allemaal via hetzelfde proces. Je kunt ook een hele bestelling in een keer leasen, het hoeft niet om één product te draaien. 

De voorwaarden voor lease kantoormeubilair

Als je graag gespreid betaalt voor je kantoormeubilair, zijn er wel een aantal voorwaarden.

We hanteren een minimumbedrag van €3000,- excl. btw en een looptijd van minimaal 24 tot en met maximaal 60 maanden. De beschikbare looptijd hangt af van de producten die je leaset, je aankoopsom en je organisatie.  

Waaier met 200 euro briefjes. Foto van Stock Birken.

Twee typen lease 

Bij ons kies je uit twee soorten leaseopties voor kantoormeubilair.  

Type 1: Financial lease

Bij financial lease ben je vanaf moment één eigenaar van je zit sta bureau, vergadertafel, stiltecabine of bureaustoel. Met de lease betaal je de aankoopsom af. Door deze constructie moet je het aankoopbedrag opgeven als een investering op je balans.  

Type 2: Operational lease

Heb je liever niet dat je aankoop als een investering op je balans staat? Of wil je graag flexibel blijven en niet aan meubels vastzitten? Kies dan voor operational lease. Hierbij wordt de leasemaatschappij eigenaar van je aankoop en betaal jij een maandbedrag om deze te huren.  

Hierdoor kun je dit opgeven als een abonnement. Aan het eind van de leaseperiode kun je de meubels overkopen tegen 5% van de aankoopsom. Je hoeft dit niet te doen. Je kunt de leaseperiode ook af laten lopen, de meubels terugdoen en nieuw kantoormeubilair leasen.   

De kosten van kantoormeubelen leasen

De kosten van de lease hangen samen met de looptijd en je aankoopsom. Wil je het maandbedrag drukken? Doe dan een aanbetaling van tevoren om daarmee het leasebedrag te verlagen.  

Kun je meubels toevoegen aan je leasecontract? 

Heb je een leasecontract lopen en merk je ineens dat je hoog laag bureaus te kort komt? Of dat je een receptiebalie nodig hebt? Dan vraag je je mogelijk af of je die nog kunt toevoegen aan je bestaande contract. Vanwege de looptijd is dit niet mogelijk, maar je kunt wel een extra leasecontract afsluiten.  

Kun je een leasecontract vroegtijdig stoppen? 

Nee, dat is niet mogelijk. Je gaat een contract aan tegen een bepaalde looptijd, hierop baseert de leasemaatschappij je maandelijkse kosten. Hierdoor kun je er niet vroegtijdig mee stoppen, want dan heb je je aankoop simpelweg nog niet afbetaald.  

Wat gebeurt er als kantoormeubilair stukgaat tijdens de leaseperiode? 

In tegenstelling tot bij een leaseauto is schade niet inbegrepen bij kantoormeubilair. Blijkt er een productiefout in je bureaustoel of ladekast te zitten? Dan vervangen wij deze natuurlijk. Maar als je meubilair door eigen toedoen gebreken oploopt, moet je zelf nieuw kantoormeubilair kopen.  

Maatwerk en gebruikt kantoormeubilair leasen

Bij ons lease je in principe alles als je aan de voorwaarden voldoet. Dus wil je maatwerk kantoormeubilair leasen? Of liever tweedehands kantoormeubelen leasen? Ook dat kan! Het is ook mogelijk om een combinatie te maken tussen standaard, maatwerk, nieuwe en gebruikte kantoormeubelen.  

Neem contact op

Heb je vragen over onze leasemogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!