Refurbished kantoormeubilair: voordelen en valkuilen

Overweeg jij refurbished kantoormeubilair te kopen? Lees dan eerst deze blog. Hierin delen we de voor- en nadelen van je kantoor inrichten met tweedehands kantoormeubelen. Zo ontdek je of het echt wat voor jou is!  

In deze blog

Wanneer kies je refurbished kantoormeubilair?  

Refurbished kantoormeubilair is een mooie optie voor mensen die hun kantoor goedkoop willen inrichten. Je krijgt namelijk goede kwaliteit tegen 30% tot 70% korting.  

Daarbij is het ook een duurzame keuze. In plaats van nieuwe grondstoffen aan te boren, geef je bestaand kantoormeubilair een nieuw leven in jouw kantoor.  

Kwaliteit van tweedehands kantoormeubelen 

Een hoge korting op je kantoorinrichting is leuk, maar hoe zit het met de kwaliteit? Wij controleren al het gebruikte meubilair op schade en gebruikerssporen. Echt oud en slecht meubilair nemen wij niet aan. Hier lees je precies hoe wij onze kwaliteitscontrole uitvoeren.  

Zwarte bureaustoel met netweave rug en gestoffeerde zitting.

Hoe lang gaat gebruikt kantoormeubilair mee?  

Wij kopen alleen jong gebruikt meubilair in. Wat betekent dat het maximaal 5 jaar oud is. In dit geval gaan tweedehands kantoormeubelen nog 10 tot 15 jaar mee. Hier krijg je geen garantie op, maar vanuit onze ervaring kun je deze levensduur wel verwachten.  

Is de ergonomie nog wel up-to-date?  

Over het algemeen wel. Kantoormeubilair verandert niet zo hard als woonmeubelen dat doen. Check deze dingen om jezelf van een goede ergonomie te verzekeren:  

  • Is m’n bureaustoel op meerdere manieren verstelbaar?  
  • Is het bureau in hoogte verstelbaar – zowel bij zit- als stabureaus? 

Wij verkopen nog wel tweedehands bureaus die niet verstelbaar zijn. Dit is niet ideaal als je de Arbo tevreden wilt houden.  

Gebruikt vs. refurbished kantoormeubilair: wat is ’t verschil?  

Gebruikt en refurbished kantoormeubilair gebruiken we vaak als synoniem voor elkaar. Wat ook goed kan. Toch zit er officieel iets een betekenisverschil in:  

  • Gebruikt kantoormeubilair: meubels die gebruikt zijn en rechtstreeks worden doorverkocht 
  • Refurbished kantoormeubilair: meubels die gebruikt zijn en vernieuwd voor de verkoop (opnieuw stofferen of nieuw blad bijv.) 

Wij verkopen beide. Ook geven we kopers de optie om bijvoorbeeld een nieuw blad te bestellen voor een tweedehands bureau-onderstel. Zo geef je het een modernere uitstraling

Is tweedehands kantoormeubilair écht goedkoper?  

Het is altijd 30% tot 70% goedkoper ten opzichte van de nieuwprijs. Maar we hebben bijvoorbeeld nieuwe bureaustoelen die goedkoper zijn dan onze tweedehands bureaustoelen. Hoe dat kan?  

Wij verkopen zelf vooral bureaustoelen uit het middensegment. De nieuwprijs daarvan is een kwart van wat een Herman Miller-bureaustoel nieuw kost. Dus dan krijg je dit:  

  • Nieuwe 2847-bureaustoel: €365,- excl. btw 
  • Gebruikte Herman Miller-bureaustoel: €525,- excl. btw 

Alsnog betekent dit dat je een designbureaustoel hebt voor de helft van het geld. Dus tweedehands kantoormeubilair is altijd goedkoper, maar je moet wel appels met appels vergelijken.  

Zwarte bureaustoel met netweave rugleuning van Herman Miller.

Krijg ik garantie op gebruikte kantoormeubelen?  

Nee, wij geven wel indicaties van hoe lang het nog mee kan, maar hier koppelen we geen garantie aan.  

Hoe duurzaam is refurbished kantoormeubilair?  

Refurbished kantoormeubilair is erg duurzaam. Dat komt hierdoor:  

  • Minder afval, doordat je bestaand meubilair hergebruikt 
  • Herstellen van meubels kost minder dan nieuw maken 
  • Verlenging van de levensduur = circulair ondernemen 
  • Geen aanboring van nieuwe grondstoffen 

Valkuilen tweedehands kantoormeubelen 

Hoewel het allemaal ideaal klinkt – goedkoop én duurzaam kantoormeubels shoppen – is dit het niet helemaal. Er is namelijk een aantal valkuilen:  

  • Nabestellen is soms onmogelijk – model uit productie 
  • Niet genoeg stuks voor grote bedrijven 
  • Geen maatwerkmogelijkheden 
  • Geen garantie op je bestelling 
  • Zichtbare gebruikerssporen 

Voor kleinere kantoren hoeft dit geen probleem te zijn. We hebben vaak wel 5 tot 15 stuks van een meubelstuk. Maar ben je bezig met een grote projectinrichting? Dan is het lastig om eenheid te creëren en je aan het voorgeschreven kleurenschema te houden.  

Oplossing bij grote kantoren 

Wil je toch kantoormeubilair dat refurbished is inzetten? Ga dan voor meubelstukken waar je er niet superveel van nodig hebt, denk aan:  

Leasen van gebruikte kantoormeubelen 

Lease je jouw kantoormeubilair liever dan je ’t koopt? Bij ons kan dit ook bij tweedehands kantoormeubelen – wel vanaf een bedrag van €2500,- excl. btw. Lees hier hoe leasen werkt bij ons.  

Oud meubilair verkopen? Doe ’t bij Outlet!

Heb jij zelf oud kantoormeubilair dat je wilt verkopen? Neem dan contact met ons op voor een bod: info@outletkantoormeubels.nl.

Meer weten? Hier lees je hoe het opkopen van kantoormeubilair in z’n werk gaat.

Bezoek onze showroom 

Wil je ons gebruikte kantoormeubilair in het echt bekijken? Bezoek dan onze showroom aan de Heuningstraat 29 in Ochten. Dit is een centraal gelegen dorp, je bent er zo vanuit:  

  • Nijmegen – 30 min. rijden 
  • Arnhem – 25 min. rijden  
  • Utrecht – 40 min. rijden 
  • Amsterdam – 50 min. rijden 
  • Rotterdam – 50 min. rijden 
  • Den Bosch – 40 min. rijden 

Laat van tevoren weten dat je komt, dan zetten wij de koffie alvast voor je klaar.  

showroom van outlet kantoormeubels met daarin refurbished kantoormeubilair en geluidsdichte cabines.

Vragen? Neem contact op! 

Heb je vragen over je kantoormeubilair gebruikt inkopen? Neem dan contact op met ons via 0344-647052 of info@outletkantoormeubels.nl. We denken graag met je mee! 

Outlet Kantoormeubels